Cégképviselet Kínában, export-import ügyletek, kínai gyártás felügyelete, minőségi és mennyiségi áruátvétel, üzleti tanácsadás, magyar-kínai tolmácsolás, stb. - Chinabiz.hu

HTML

Cégképviselet Kínában, export-import ügyletek, kínai gyártás felügyelete, minőségi és mennyiségi áruátvétel, üzleti tanácsadás, magyar-kínai tolmácsolás, stb. - Chinabiz.hu

kbalázs

- Úgy néztek rám, mintha nektek ez kínai lenne - fakadt ki az osztály előtt egy tanárom.
- Akkor érteném - mondtam halkan.

Ez 20-25 éve volt és az azóta eltelt időnek közel a felét Kínában töltöttem. Mostanra talán már tényleg értem.

Publikációk



Friss topikok

Nemhogy borravalót, de még a teljes összeget sem

2011.05.18. 06:05 kbalazs

Aki járt már Kínában, tudja, hogy itt gyakorlatilag ismeretlen a borravaló intézménye. Első kínai utam során, 1988-ban amikor nem vártam meg, hogy egy vásárlás után visszadják azt a pár fillért, ami visszajárt, több száz métert szaladt utánam az árus kezében az ott "felejtett" pénzemmel. Sok évvel később, amikor Pekingben éltem, egy oda látogató honfitársam büszkén mesélte, hogy amikor egy étteremben sehogy sem akarták elfogadni a borravalót, amit jogosnak talált a kiszolgálásért és kedvességért, ő bizony jól kitolt velük. Amikor nem figyeltek oda, szépen becsúsztatta a tányér alá.

Tegnap késő délután feladott valaki nekem egy csomagot, amivel ma délelőtt 11-kor itt csengetett a kiszállító. 14 yuant kellett volna fizetnem a szolgáltatásért, de mivel - ahogy hangosan összeszámoltam az aprót a kezemben - csak 13,70-em volt, egy százast nyújtottam a kiszállító srác felé. Nem tudott visszaadni, ezért azt mondta, hogy inkább a 13-at kéri. Amikor a kezébe adtam a 13,70-et, gyorsan visszaadta a 13 feletti aprót és elköszönt.

Számtalanszor tapasztaltam, hogy az eladó egy boltban, piacon inkább beéri kevesebbel, mint, hogy fel kelljen váltani egy százast valahol. A taxisoktól, ha mondjuk 16-ot mutat az óra és nekem 15,20 apróm van, jó ideje meg szoktam kérdezni, hogy inkább az aprót kéri vagy fizessek százassal. Az esetek többségében inkább a kevesebbet választják.

2 komment

Címkék: peking borravaló

A bejegyzés trackback címe:

https://kbalazs.blog.hu/api/trackback/id/tr192912853

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kergezerge · http://kergezerge.blog.hu 2012.01.04. 02:27:33

Érdekes, ez Indiában is így van, azzal a különbséggel, hogy ott kevesebbet nem kérnek, nagyon ritkán, inkább nem akarnak visszaadni, ha meg nem hagyod ott a visszajárót, körberohangálják a szomszéd boltokat, de aprójuk mintha soha nem lenne elég, senkinek.

vAfotóriporter · http://blog.volgyiattila.hu 2014.01.13. 06:40:23

A váltani nem akarás Magyarországon sem ismeretlen, de itt is inkább abban a formában, hogy megtartják a visszajárót, mert hát nálunk jár a borravaló - és sértődés van, ha nem kapnak....pedig én szívem szerint a legtöbb esetben nem adnék és nem csak azért, mert nekem se szoktak adni, hanem mert sok helyen egyszerűen nem tudják, mit jelent szolgáltatni.
süti beállítások módosítása